יום רביעי, 3 בינואר 2018

BBB

אלחנן מילר הוא מומחה לענייני מזרח תיכון, שזוכה לכתוב במבחר בימות מכובדות מאד בארץ ובעולם (כולל הניו-יורק טיימס), ובין יתר עיסוקיו הוא מקים עכשיו מיזם מושקע לסרטוני הסברה על הדת היהודית - בערבית. הסרטון הראשון במיזם עוסק בכשרות, שזו סיבה מעולה לקחת את אלחנן לבדוק את ה-BBB הירושלמי הכשר הראשון (כמעט) בעולם, ולהעשיר את הרזומה שלו בבימת כתיבה מכובדת נוספת. אה כן, היה ממש טעים! 

בשנים האחרונות תפס ההמבורגר מקום של כבוד ברשימת הג'אנק פוד האהוב על ישראלים, לצד הפלאפל והשווארמה. עם השנים נפתחו בירושלים מסעדות שנותנות כבוד למאכל האמריקאי ומשדרגות את חוויית האכילה הרבה מעבר למקדונלדס או בורגר ראנץ'.

לא שמישהו מנסה לפתוח לכם את העיניים
הסניף החדש של רשת BBB ברחוב הלל 35 הוא בהחלט בשורה טובה לחובבי הז'אנר. ראשית, לצד הסניף בקריית גת, הסניף הירושלמי הוא היחיד מבין 25 סניפי הרשת שכשר (ועוד למהדרין!). שנית, תקרת הנחושת הדקורטיבית – שריד ממסעדת הקונספט רובע 5 ששכן בבניין קודם – נותנת תחושה של בית קפה וינאי, לא של דיינר אמריקאי על אם הדרך. ועדיין לא דיברנו על אזור המשחקים לילדים בקומה השנייה. חלל המסעדה עצום ומאפשר תחושת מרחב והעיצוב צעיר ומודרני, אבל שיחה שקטה קצת קשה לנהל במקום בשעות הערב העמוסות.

אז בואו ניגש לאוכל. התפריט הענקי (פיזית!) של BBB מקשה עליך לבחור. כמנות פתיחה לקחנו את הבורגוס רינגס: טבעות בצל בבלילה פריכה שמגיעות עם רוטב איולי צ'יפוטלה, וכנפי BBB בציפוי פריך שבאות עם רוטב צ'ילי מתוק ושומשום. שתי המנות הקראנצ'יות היו טעימות מאוד, גדולות ומשביעות, ופתחו יפה את התיאבון לקראת המנה העיקרית, שהגיעה במהירות בעודנו מלקקים את השפתיים מהרטבים.

מבט על
ההמבורגר עם התוספות המתוקות לא תפס עדיין חזק בארץ, אבל אני אוהב אותו, אז הלכתי על המבורגר קצבים, שמוגדר בתפריט "המבורגר מנתחי בקר מובחרים" ועליו כמות נדיבה (לטעמי נדיבה מדי, אבל תמיד אפשר להוריד) של ריבת בצל ביין אדום, וחתיכת פסטרמה מעושנת. עדי לקח את הג'מייקה בורגר ועליו אננס עם צ'ילי מתוק. התפריט מבטיח בשר איכותי ומידת עשייה סטנדרטית של מדיום וול (MW) – מבטיח ומקיים. הלחמניות טריות והבקר עסיסי וורדרד מעט בדיוק במרכז הקציצה. מה עוד אפשר לבקש? את מנת הצ'יפס הענקית (והמצוינת) והקולסלאו שמגיעים עם ההמבורגר בקושי הצלחתי לסיים, למרות שבאתי על בטן ממש ריקה.

היידה BBB
מחירי ההמבורגרים הרגילים נעים סביב ה-60 ש"ח והמיוחדים באזור ה-70. התפריט מציע אפשרויות לא רעות לחובבי הבריאות/שומרי המשקל: שלושה מיני סלטים מפתים כמנות פתיחה (עגבניות וטחינה, סלט יוליוס, סלט פרגית אסייתי) או שני סוגי המבורגרים המוגשים על לחמנייה כפרית בתוספת שעועית ירוקה (מרקט בורגר וגרין בורגר). ישנו גם מבחר מפתיע של מנות עיקריות, שלפי מיטב המסורת הישראלית חולש על כל מטבחי העולם: משניצל קלאסי (אוסטריה) לחזה עוף בטריאקי (יפן); מטורטייה עוף ופרגית צ'יפוטלה (מקסיקו) לסטייק אנטריקוט מעושן (ארה"ב). רוב העיקריות מתומחרות ב-62 ש"ח.

בקיצור, אם ארוחת שחיתות היא הכיוון, BBB החדש בירושלים בהחלט יכול להתאים.


לאתר סניף BBB ירושלים
לדף הפייסבוק של BBB ירושלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה