יום ראשון, 6 ביוני 2021

נחמן

מיכל יזרלביץ היא המייסדת של דאבל, אתר היכרויות חדשני ששומר על הפרטיות של המשתתפים בו ומפקס אותם להצעות רלוונטיות בלבד. רגע לפני שהאתר חוגג חצי שנה של פעילות, הזמנו את מיכל למסעדת נחמן הנהדרת, לתת לנו כמה הצעות על קולינריה, דייטים והקשר ביניהם... 

ביום ראשון הלכנו לבדוק את נחמן, מסעדה חלבית בכיכר המוזיקה. הלכנו במסגרת הבלוג מאכלי י-ם, או כמו שעדי מכנה זאת: ציונות קולינרית. איזה פרויקט גאוני. כמה מתאים לעדי היצירתי (הערת העורך: תפסיקי עם זה עכשיו) לחבר הרבה דברים ולרקוח משהו חדש מיוחד שכולל אוכל, ציונות, מקומות חדשים, פרגון לעסקים, במה לפרויקטים חברתיים, ולשבת עם אנשים :)

תכירו את מיכל. כדאי לכם!

כעת נספר על נחמן: המסעדה מבוססת על המטבח האיטלקי, שכידוע, הוא מעולה. כמו יתר המסעדות במתחם, גם נחמן כשרה (ואפילו למהדרין!). יש לכך סיבה, זה לא במקרה (נראה אם מישהו יודע...). המסעדה מעוצבת בטוב טעם וניכרת בה ההשקעה הרבה.

התחלנו, כמה מפתיע, במנות פתיחה. למנה הראשונה הראשונה הלכתי על בטוח: כרובית מטוגנת, כי זה תמיד טעים. כאן הכרובית מוגשת עם טחינה וסילאן (מזכיר חציל אה? אבל ממש לא). מנה ראשונה שנייה שלקחנו הייתה הארנצ'יני - כדורי ריזוטו מטוגנים במילוי מוצרלה נמסה בדיוק כמו שצריך על מצע רוטב עגבניות. מנה ראשונה שלישית והכוכבת של אגף הראשונות בתפריט, היא האגז בנדיקט: בריוש קלוי היטב ועליו ביצים עלומות, סלמון מעושן (בכמה רמות מעל הרגיל), רוטב שמנת ותרד. ממש נחמן סטייל! זו מנה שנהנים ממנה כמו בורגר טעים, וגם הגובה שלה כזה (בגובה של המנה רמזתי על אזהרה מאוד ספציפית למי שעלולים להיות מובכים מהתעסקות עם מנה שכזו במצבים מסוימים...).

מבט על שלל מנות ראשונות

לסיכום החלק הזה, אני מתקשה לענות על השאלה באיזה מנת פתיחה כדאי לבחור? בניגוד לדייטים, אולי הפעם כדאי לבחור פשוט בכולן, שנראות טעימות ומיוחדות...

למנות העיקריות בחרנו בקנלוני תרד, שלווה ברוטב שמנת, פטה פרמזן, תרד, ערמונים ועגבניות מיובשות. עוד מנה טובה, אבל כזו שעלולה להיות מורכבת לאכילה. רק אומרת... לצדו הזמנו סלט לורנט, שהסתבר לא באמת כסלט אלא כצלחת יפה שחציה פרוסות עגבנייה ועליהן פרוסות מוצרלה (קצת כמו סלט קפרזה, רק שבמקום עגבניות שרי יש עגבניות רגילות) וחציה מגוון עשיר של ירקות על הגריל בסגנון מיוחד. היה טעים, אבל אני מודה שמנות פתיחה גנבו את ההצגה.

וביניהם: שתי מנות עיקריות

איך אפשר בלי קינוח? לטובת הקינוח בחרנו להיכנס פנימה כדי להרגיש את המסעדה גם מבפנים. את הקינוח בחרנו באמצעות משחק דייטים שעדי פיתח: כל אחד בתורו פוסל קינוח אחד מתפריט הקינוחים. הקינוח (או שניים, תלוי בגודל הפיתוי ורמת הרעב) שנשאר אחרון - נבחר. לאחר התלבטות קלה עם המלצרית הנחמדה שליוותה אותנו לאורך כל הערב, הלכנו על מינה טומיי, קינוח שמלא בכל טוב: שברי ביגלה מלוח עם שוקולד וקצפת, תחתית שוקולד לבן, עוגיות אוריאו, קרם נוגט בציפוי שוקולד ואגוזי לוז. גם מתוק גם מלוח. מוש. לצד זה לקחנו שתייה חמה. עדי על הסיידר ואני על התה. 

3 ראשונות ו-2 עיקריות הן לא סיבה לוותר על קינוח

הגיע שלב הסיכום... איך לסיים? מאיפה להתחיל? המקום יפהפה, השולחנות ערוכים ומזמינים, התזמורת המנגנת מלווה את השיחה, מזג האוויר המושלם של ירושלים בערבי האביב, המיקום המושלם שמסתתר במרכז העיר כפנינת חמד בתוך ההמולה, האוכל הטעים, השירות הלבבי ואפילו הכשרות - מהודרת!

עד כמה התרשמתי לטובה? מאד. וממליצה בחום לפעם הבאה שאתם באזור, ואפילו להגיע במיוחד!


לאתר של המסעדה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה