יום ראשון, 11 ביולי 2021

קָזֶה

שנים שאנחנו רוצים להזמין את רחל גור, מנהלת תחום ממשלה בלובי 99, למאכלי י-ם. כששמענו שהיא כבר לא בענייני הגלוטן, היה ברור לאן נלך: למסעדת kazze הירושלמית החדשה, שמתהדרת בתפריט נטול הגלוטן לטובת קהילת הצליאק וחבריהם, ושמה יצא למרחוק... הלכנו לבדוק! 

ביום קיץ חם נפגשנו במסעדת קָזֶה, מסעדה חלבית קטנה בתחילתו של רחוב בצלאל במרכז העיר. בימים אלה, הסביבה אינה אידיאלית, שכן המקום צמוד למספר אתרי בנייה שמייצרים הרבה רעש. תוסיפו את הצפירות של האוטובוסים מהרחוב הסואן וזה כבר לא פשוט לעיתים לנהל שיחה תוך כדי הארוחה. למזלנו לא באנו בשביל האווירה, אלא כדי לגלות אם יש הגיון במושג של מסעדת פיצה ופסטה נטולת גלוטן.

היכונו לביאת מלא אוכל בלי גלוטן

לפני שנתיים וחצי, הובחנתי כרגישה לגלוטן, ומאז רוב הפחמימות הכיפיות של החיים - לחם, פיצה, פסטה – אסורים לי. אז קפצתי על ההזמנה של עדי לגלות אם יש כאן בשורה לאנשים שכמותי. 

דאס איז נישט א קרוטון

פתחנו את הארוחה עם סלט "לבבות חסה" המורכב מחסה, קרוטונים של לחם (נטול גלוטן), שבבי פרמזן, "בייקון", דלעת מעושנת וויניגרט קיסר. ביום שהגענו במקרה הדלעת הייתה חסרה, אז קיבלנו חתיכות בטטה במקום. מצד אחד, הסלט קצת אכזב. הכול היה שטוח ולא מעורבב היטב – המרכיבים נזרקו אחד על השני עם רוטב כבד מעל כמו שעושים בבית כשממהרים. אבל הקרוטונים, עשויים מלחם "לבן" ו"שחור", הפתיעו לטובה. המרקם והטעם – של לחם רגיל, כזה עם המון, המון גלוטן. אפילו פניתי למלצרית לוודא שאכן מדובר במנה נטולת גלוטן.

לביבות יאמי


התקדמנו מהסלט לראשונות: לביבות תרד וזוקיני כולל עגבניות שרי ועשבי תיבול על מצע צזיקי. הלביבות היו הצלחה מסחררת, מתובלות היטב אך לא מטוגנות מדי, עם מרקם סמיך. פשוט טעים.

מסיבת גלוטן ללא גלוטן

עכשיו הגענו לעיקרית. בעיקריות תיבחן מסעדה נטולת גלוטן. האם זה אפשרי לייצר מנה של פטוצ'יני פורטובלו עם תרד, שום ורוטב שמנת שהוא טעים ועסיסי? התשובה הפשוטה: בהחלט כן. הפסטה הייתה טרייה, קלילה ומטובלת היטב. פשוט כיף.

נראה עם גלוטן, אבל מרגיש בלי...

אחרי העיקרית המשכנו לקינוח. פה הבחירה הייתה די דלה, בעיקר קרואסונים בטעמים שונים. פה גילינו את מגבלות האפייה נטולת הגלוטן. הפסטה אולי מדהימה, אבל עולם המאפים הצרפתיים עדיין מחוץ לתחום. כפיצוי חזרנו אחורה ובחרנו סלט פירותי ומתוק לקינוח – סלט עשבים וגבינות עזים, בצל, יין אדום ופקאנים. הרוטב היה קצת כבד לטעמי, אבל המנה הכוללת הייתה טרייה מרעננת.

כשבתור פיצוי על הקינוח לוקחים עוד סלט... דווקא בריא!

לסיכום, מסעדה חמודה וטעימה, ומומלצת במיוחד למי מאיתנו שמחפשים מגוון רחב של מנות נטולות גלוטן אך עשירות בפחמימות טעימות... נצטרך לחזור לפה שוב לבדוק גם את הפיצות, הברוסקטות, ושאר המנות עתירות הבצק-ללא-בצק שלא הספקנו להגיע אליהן.


לאתר המסעדה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה