יום שישי, 7 בפברואר 2020

לה סטורי

למרות שהגעתם לבלוג מסעדות, הבלוג מעריץ גם בעלי כישרונות אחרים, כמו עידו שפיטלניק, המנצח והמייסד של תזמורת הרחוב הירושלמית. אז בזמן שאתם קוראים את מה שיש לעידו לספר לכם על מסעדת 'לה סטורי' החדשה והמשובחת שנפתחה לאחרונה בשכונת מלחה, תפעילו את הסרטון ביוטיוב, כדי ליהנות גם מהיצירה של עידו והתזמורת. 


בבוקר גשום נפגשנו אני ועדי במסעדה חדשה שנפתחה במלחה - 'לה סטורי'. השם של המסעדה, הסביר המנהל, הוא בגלל שיש מאחוריה סיפור, שבכנות לא ממש הצלחתי להבין מהו, אבל הוא גם רפרנס לסטורי באינסטגרם (והיום כבר גם בשאר הרשתות החברתיות), דבר שאכן נראה רלוונטי יותר ונתייחס אליו בהמשך.

המיקום נחמד בסוג של מרכז מסחרי קטן במלחה, ולמרות שהיה יום גשום מצאנו חניה קרובה בלי בעיה. בפנים היה חמים ונעים. המסעדה שוכנת במבנה זכוכית עגול, שיוצר מצד אחד תחושה של פרטיות, גם מהרחוב וגם מסועדים אחרים, ומצד שני, תרתי משמע, יש נוף פנורמי פתוח לרחוב עם תחושה של מרחב בכל חלקי המסעדה.

תמונה אחת שווה אלף מילים... בקרוב ההסברים!

השירות היה מצוין, המלצריות היו נחמדות מאוד וגם הטבח עזר לנו לבחור. כל כמה זמן עברו לראות שהכל בסדר. אין טענות. יש בתפריט כל מיני מנות מעניינות, אבל בגלל השעה המוקדמת החלטנו לחלוק ארוחת בוקר ליחיד ולקחת בצד שתי מנות ראשונות - פלאפל חציל ופסטייה יוונית קריספית.

ארוחת הבוקר הייתה גולת הכותרת. הארוחה מגיעה עם פוקצ'ה חמה שהם מכינים במקום בתנור אבן מיוחד. בדרך כלל כשחושבים על פוקצ'ה חושבים על משהו עגול, אבל פה הפוקצ'ה היא צרה, ארוכה ומרשימה - וזה הרגע הראשון שבו אינסטינקטיבית שולפים טלפונים ומצלמים. אם רק היה לי אינסטגרם בטח הייתי מצלם ומעלה איזה סטורי. הפוקצ'ה מגיעה מרוחה בשמן זית ומלח גס, וזה סופר טעים. ליד הפוקצ'ה יש כל מיני מטבלים. מטבל אחד מוצלח במיוחד היה האיולי חצילים. ממש נדבקתי אליו כדי לוודא שאני סופג את הטעמים עד הסוף. חוץ מזה היו גם זיתים, טחינה, גבינת שמנת, גבינה בולגרית, לבנה, ריבה וסלט שאישית טיפה פחות התחברתי אליו כי היה מבוסס בעיקר על עגבניות והיו חסרים לי עלים בסלט. עדי לעומת זאת, התחבר מאד לסלט... למי שפחות בקטע של הפוקצ'ה היה גם לחם טלר. לא מיותר לציין שהארוחה מגיעה גם עם חביתה, שתייה קלה וקפה, שהיה מעולה.

תדמיינו שזה סטורי באינסטגרם. עכשיו תפסיקו לדמיין וצאו לדרך.

זוכרים שהזמנו עוד מנות? אז הפלאפל חציל היה נחמד וטעים. זה טוויסט מעניין שכדורי הפלאפל הם על בסיס חצילים, אבל לצד זה הם הצליחו לשמור על המרקם הבסיסי של פלאפל. המנה הגיעה עם טחינת יוגורט ואריסה טעימה ומוצלחת. מנה שמתאימה מאוד לארוחת צהריים-ערב.

לגבי הפסטייה אני חייב להודות שמטעמי רגישות לחלב לקחתי רק טעימה קטנה מהמנה. בעיניי היה טיפה כבד, המון גבינה בתוך המאפה עם רוטב מתוק מאוד. מצד שני נראה שעדי מאוד נהנה מהמנה, וגם טבל ברוטב שנותר מהמנה גם את המאפים שהגיעו עם ארוחת הבוקר.

בשלב ההזמנה חששתי שארוחת בוקר ליחיד ושתי מנות ראשונות לא יספיקו לנו, אבל בסופו של דבר בכלל לא הצלחנו לסיים הכל, שזו אינדיקציה לגודל מנות יחסית מפרגן.

בתמונה: שני אנשים שלא היו בטוחים אם מה שהזמינו יספיק להם...

לסיכום, מקום נחמד מאוד עם תחושה מקצועית, אבל גם עם חמימות שכונתית. המנות טעימות ומצטלמות יפה. ארוחת בוקר עם פוקצ'ה מדהימה שכבר הופכת את זה לכדאי.

מה אכלנו?
ארוחת בוקר "הבוקר שלנו" - מחיר: 65 ש"ח, כולל שתיה קלה וחמה.
פלאפל חציל - על טחינת יוגורט ואריסה - מחיר: 28 ש"ח
פסטייה יוונית קריספית - תערובת גבינה ודבש, סילאן וגרידת לימון - מחיר: 28 ש"ח

אהבתם את תזמורת הרחוב הירושלמית? סידרנו לכם עוד סרטון, הפעם מהופעה בבניין כלל




לאתר של לה סטורי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה