יום רביעי, 1 בינואר 2020

מסריק

קפה מסריק חזר לעיר! אחרי שנסגר בשנת 2010, חזר קפה מסריק לפעול, על ידי הבעלים המקורי ובדיוק במקום בו פעל בעשור הקודם. קאמבק כזה לא נצפה במחוזותינו כבר זמן רב, כך שמיד נדרשנו לבדוק את העניין. גייסנו את אבישג זליגמן, שבין שאר פועלה הייתה שותפה לייסוד ספירוגר, שמפתחים מוצרי מאפה ומתוקים לאורח חיים בריא ודל פחמימות. 

כבר למעלה משנה שאני חושקת להיות כותבת אורחת בבלוג של עדי, ואחרי ארוחת צהרים מושלמת, נראה לי שהוא עלה על זה ופיצח את מהות החיים. לטעום מגוון של מנות שונות ומעניינות כי זה לצורך "מחקר" ואין ברירה – ככה צריך להתחיל כל חופשה.

קפה מסריק בירושלים הוא כל מה שבית קפה שואף להיות (והכותבת היא מלצרית-בריסטה בדימוס ויושבת קבועה במגוון בתי קפה באזור המרכז אז יש למה להשוות). זהו מקום מקצועי וניכר שלבעלים שלו יש המון ניסיון באיך בית קפה צריך להיראות ולפעול, ועם זאת הוא מצליח לשמור על אווירה ביתית, חיובית ונעימה בצורה הכי טבעית ולא מאולצת. העובדים במקום היו נראים שמחים ובאווירה טובה וחיובית, מה שלחלוטין משליך גם על המתארחים במקום.

הגעתי למקום לפני עדי וישבתי שם כשעה וחצי עם המחשב על כוס קפה בודד בשעת עומס. מה שבד"כ גורם למלצרים ברוב המקומות ישר לשנוא אותי ולפעמים להעיר, אבל לא במסריק. השירות היה אדיב ומלא בחיוכים, ולרגע לא הרגשתי מחויבת להזמין יותר כדי לשבת שם. שזה כבר נקודות בונוס רציניות.

עד שיגיע האוכל, קבלו תמונת מצב...

שנתחיל?

  • מיקום: עמק רפאים. לא ראיתי מקומות חניה באזור אבל זה מרחק הליכה ממתחם התחנה שהייתה בו הרבה חניה פנויה.
  • שיבה: העיצוב מקסים ומשרה אווירה חמימה וביתית. המטבח פתוח וניתן לראות את כל שלבי ההכנה של האוכל. הכל נקי ואסתטי.
  • שירות: מעולה. ברגע שהתיישבנו הגישו לנו מים. המלצר נתן לנו המלצות מצוינות על המנות, האוכל הוגש במהירות ולא היינו צריכים להמתין יותר מדי זמן.


פינוק על חשבון הבית, עד שיגיע האוכל...

שנאכל?

מנה ראשונה: בופאלו מוצרלה
המנה מכילה מוצרלה, אנשובי, צ'ילי קלוי, צנונית, בזיליקום, לימון כבוש ועגבניות מיובשות.
התחלנו את הארוחה עם הבופאלו מוצרלה, מנה מרהיבה בצילחות שלה. למזלי השותף שלי לאכילה אוהב אנשובי יותר ממני אז הוא השתלט על החלק הדגי של המנה. רציתי את המנה הזאת כי אני מכורת מוצרלה די רצינית וברוב המקומות מביאים מוצרלה זולה שלפעמים מעורבבת עם גבינות אחרת, אבל פה הייתה מוצרלה איכותית שהוגשה בנדיבות. המנה הוגשה בצורה יפהפייה וכל ביס היה תענוג של מגוון טעמים שמשתלבים ביחד - המוצרלה שיש לה טעם עדין בשילוב עם החמוץ והנגיעה של החריפות והמליחות מהדג.

מנה שנייה: כריך גרבלס
המנה מכילה סלמון בכבישה ביתית, גבינת שמנת, מלפפון, עלי רוקט, עירית וצלפים, בתוך לחם דגנים.
גם עדי וגם אני לא תכננו להזמין כריך, אבל המנה הומלצה על ידי המלצר אז ניסינו. מודה ששנינו קצת התאכזבנו. זה היה כריך טוב אבל די סטנדרטי ואם מישהו מחפש כריך סלמון רגיל אז זאת המנה בשבילו. מעבר לזה לא ראינו שום דבר מיוחד בכריך הזה, בטח לא ביחס לשם והתיאור שלו בתפריט.

קבלו אותו: קבב הדגים. אכן ספיישל!

מנה שלישית: ספיישל קבב דגים
המנה מכילה קציצות דגים על מצע של יוגורט וחיטה מבושלת ברוטב אדום, עגבניות מיובשות, זיתים שחורים, בצל, עלי מנגולד (מכיוון שמדובר במנת ספיישל שלא מופיעה בתפריט, אני לא לוקחת אחריות על רשימת הרכיבים המדויקת)
למעט הזיתים השחורים שמשהו בהם לא היה מדויק במנה, השאר היה מושלם ובעיני זאת הייתה המנה המנצחת של הארוחה המעולה הזאת. היא הייתה שונה ומיוחדת ולא חושבת שאי פעם ראיתי מנה דומה במקום אחר. ההגשה שלה הייתה יפהפייה, כל הטעמים התחברו בול והדג היה מבושל היטב. השילוב של הדג החם עם היוגורט הקר הפתיע לטובה. ריחמתי קצת על עדי כי באיזשהו שלב הכרזתי בעלות על המנה הזאת וחיסלתי אותה כמעט לבד (הערת העורך: אין מה לדאוג לעדי). מומלץ בחום.

מנה רביעית: פפרדלה מסריק
המנה מכילה פסטה פפרדלה טרייה בסגנון אל דנטה, אנשובי, צ'ילי אדום, אורגנו, בזיליקום, עגבניות צלויות וקראסט של פירורי לחם, פטרוזיליה וגבינת מנצגו.
המנה הייתה טעימה מאוד. עדי ואני היינו קצת חלוקים בנושא פירורי הלחם שעליה, הוא טען שמדובר בתוספת מעניינת שממש עושה את המנה, אישית זה היה נראה לי מיותר. פירורי לחם אצלי נתפס כמשהו שזורקים על מנות כדי שילדים יאכלו (הערת העורך: אני ילד!). הפסטה עצמה הייתה טרייה ובושלה בצורה מושלמת, מה שברוב המקומות לא עושים בצורה מוצלחת. כאחת שיודעת להעריך פסטה טובה, בעיני פירורי הלחם קצת גרעו מהיכולת לטעום אותה באמת. מעבר לזה, שאר הטעמים עבדו מעולה, והיא חוסלה די מהר.

האם לאכול פסטה עם פירורי לחם זה לגיטימי? מחלוקת פוסקים!

קינוח: פאי לימון ופיסטוק
המנה מכילה שכבת פאי, מעליה שכבה של קרם פיסטוק, מעליה שכבה של קרם לימון. לצידה נגיעות של שוקולד לבן.
זה היה הקינוח הכי מוצלח שיצא לי לטעום בשנים האחרונות. אני מאוד אוהבת פיסטוק ופאי לימון, וזה פעם ראשונה שראיתי שילוב של השניים והטעמים לגמרי עובדים ביחד. מומלץ בחום. בנוסף קיבלנו על חשבון הבית גם סורבה קלמנטינה. אני לא חובבת סורבה גדולה, אבל זה היה מיוחד ומגניב.

זו הייתה החלטה מצוינת לעשות את הסלפי עם הקינוח שהתגלה כממש מוצלח!

עם כל האוכל הזה שתינו שני קוקטיילים המבוססים על מרטיני שבכנות אני לא יודעת איך קוראים להם. היה בהם אלכוהול ומתיקות מעודנת ומעל עלה תימין שהוסיף ניחוח אקזוטי עם כל לגימה.

לסיכום, הישיבה בקפה מסריק היא לגמרי חוויה שאשמח לעבור שוב. האוכל טעים, המקום נקי ונעים והשירות מצוין.


לדף הפייסבוק של קפה מסריק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה