יום שלישי, 16 באוקטובר 2018

טאקוס לואיס

אי שם בסוף 2017 קיבלתי הודעת ווצאפ מחבר המציע לתמוך בקמפיין הד-סטרט של מסעדה חדשה. בחרתי כתשורה את הארוחה העסקית של המקום, וכשנפתח המקום לקחתי איתי את עמית ברק, חבר יקר שעשה דבר או שניים בחייו לבדוק מקום שהוא לא פחות מסיפור ציוני מרגש: שתי אחיות שנוסעות ב-2003 לניו יורק עם חלומות קולינריים על פתיחת מסעדה מקסיקנית. פגישה מקרית של אחת מהן עם לואיס באואחאקה שבמקסיקו, ואיחוד נרגש כעבור שש שנים בזכות הפייסבוק, מוביל לסיפור אהבה, גיור וחזרה לארץ הקודש עם תכנית לפתוח טאקרייה בירושלים.    

את עדי אני מכיר עוד משנת 2005. למודי מאבקים אנחנו, אולי אפשר להגיד גם מוותיקי המחנה הלאומי המתחדש, זה שהתעורר לאחר הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון. והנה לאחר כברת דרך רבת שנים של יוזמות ציוניות, חברתיות משותפות ומקבילות עדי נזכר שבתחום האוכל עדיין לא שיתפנו פעולה.

עמית ועדי יוצאים לעוד משימה ציונית

לפני שנה בערב ראש השנה קיבלתי טלפון מאריה לוי מבית"ר עלית, חרדי שמוביל ארגון שנקרא 'מצילים ללא גבולות'. את מקסיקו פקדה אז רעידת אדמה ובשל החג אריה ביקש ממני לסייע לו בארגון משלחת סיוע למקסיקו שתהיה מורכבת כולה מבני מיעוטים. נרתמתי למשימה ותוך מספר שעות עמדה על הרגליים משלחת שהורכבה מדרוזים, בדואים וערבי מוסלמי ויצאה לדרכה, לסייע במקסיקו. ואילו השנה, כמה ימים ערב ראש השנה החלטנו עדי ואני על פי הזמנתו והצעתו להיפגש בטאקוס לואיס בירושלים, ולהכיר משהו מן המטבח המקסיקני. אלו היו שתי הפעמים בהן הגעתי הכי קרוב למקסיקו.

בטאקוס לואיס לקחנו את העסקית ששילבה שלוש מנות של טאקוס (טורטיות תירס) ושתייה. שנינו לקחנו את הטאקוס לשון (בכל זאת עוד שנייה החג הזה עם שנהיה לראש ולא לזנב), עדי הוסיף טאקוס שווארמה הודו (Al pastor) וטאקוס סטייק דק (Carne asada). אני הוספתי טאקוס דג (Taco baja) וטאקוס חזה עוף על הגריל (Pollo asado). על הטאקוס והמנה עצמה הוספנו בצל, כרוב אדום, פטרוזיליה ורטבים, סלסלה וחריף, שהיה טעים וחריף באמת ובצד סלט חסה וצנוניות וכן שני פלחי לימון.

טאקוס ומשקה תמרינדי. מה עוד צריך?

לאחר ניסיון וחצי של חלוקת טאקוס בין שנינו הבנו שזאת משימה בלתי אפשרית. לקחת טאקוס? גמור אותו! אל תחלק ואל תחלוק, זה פשוט לא הולך. שנינו שיבחנו את טאקוס הלשון שהיה מיוחד. אני שיבחתי את חזה העוף ועדי שיבח את השווארמה.

בשתייה החלטתי לבדוק את הדברים המיוחדים. מיצים טבעיים עונתיים. מתוך השזיפים, חליטת ההיביסקוס והתמרנדי, לקחתי בכוס הראשונה את התמרנדי, שהיה מיוחד, מרווה, לא מתוק, וכנראה גם בריא.

אפשרויות השתייה המקומית.

מי שגר תקופה בחו"ל ומי שמטייל הרבה בטח מכיר את זה שנכנסים למסעדות שמגישות את האוכל מהבית לא בשביל לטעום מהאוכל אלא גם בשביל לטעום מהאווירה, להרגיש קצת בבית. נדמה לי שכך זה גם עם טאקוס לואיס. בערב בו ביקרנו במסעדה, הייתה הספרדית השפה השלטת במקום, ולא רק בקרב הצוות אלא גם בקרב הסועדים.

סיימנו את שתי המנות העסקיות והזמנו צי'פס מטורטיות תירס (Totopos). אנחנו ביקשנו להגיש אותו עם סלסת עגבניות צלויות. נשנשנו את הצ'יפס עד שתגיע העסקית האחת הנוספת שלקחנו לשנינו. את הצ'יפס הזה פשוט אפשר לנשנש ולנשנש ולהמשיך לנשנש. בכוס השנייה בחרנו הפעם לנסות את חליטת ההיביסקוס, שונה, מעניין אבל התמרנדי לוקח, אצלי לפחות.

במנה הנוספת הלכנו על טאקוס דג לעדי, טאקוס סטייק לי (אי אפשר לחלק, זוכרים?) וטאקוס טבעוני (Al Ajillo) שהתגלה כמצוין. אם אני מסכם את הטאקוס הדג פחות שחה, אבל תחרות צמודה הייתה בין כל השאר, הסטייק, השווארמה, חזה העוף, הלשון החגיגי והתבשיל הירקות והשום שלא נשאר חייב בכלל.

בטאקוס לואיס מקומות ישיבה בפנים, שולחנות בחוץ ומקומות ישבה חיצוניים על החלונות עם הפנים פנימה לבר ההגשה. ממקומות הישיבה על החלונות אפשר לראות את ההכנה של הטאקוס הטרי, על המקום, כשהוא יוצא מהמכונה, עובר בקרת איכות, משם או חזרה למכונה, או לפלטה ולמילוי.

חצי בפנים חצי בחוץ. המלצה שלנו: שבו על הבר שליד החלון.

לאחד חצי הסיבוב השני כבר הרגשנו שבעים, אבל מראש השארנו מקום לקינוח. בקינוח אפשר לקחת קרטיב טבעי עונתי או צ'ורוס קינמון וסוכר. בחרנו את הצ'ורוס, מקלות אפויים עם קינמון. לא הבנתי אם בתוך המקל זה בצק פריך, או מילוי עטוף כלשהו (אני עדיין לא אכלתי מספיק קינוחים בחיים עם עדי כדי לפתח מומחיות). בכל מקרה כמו עם הצ'יפס המקומי, גם במקרה של הקינוח הזה אפשר להמשיך ולנשנש.

למקסיקו המדינה אני לא יודע אם ומתי אגיע, מי יודע אולי ערב ראש השנה הבא, אבל לטאקוס לואיס בירושלים אין ספק שאגיע. המקום בהחלט משאיר טעם של עוד ולמרות שאת רוב התפריט אכלנו כבר בביקור הראשון, בכל זאת השארנו קצת מה לנסות גם לפעמים הבאות.


לדף הפייסבוק של טאקוס לואיס

4 תגובות:

  1. איך החזרתי את בעלי הגרוש בעזרת כישוף האהבה של ד"ר אלאבה... שמי איזבלה איתן. כשקראתי את העדות באינטרנט על איך ד"ר אלאבה, זורק הכישוף הבהיר והחזק ביותר עוזר להחזיר בעל מתגרש, מאהב. תהיתי איך זה יכול להיות נכון, כי רבים איכזבו אותי בעבר ללא כל תוצאה. פשוט שחררתי את הפוסט והסתובבתי בפורום. בהודעתי שוב תחת, מישהו פרסם ואמר זורק כישוף מאומת. אחרי שהיא קראה את הדואר, זה היה אותו אדם ד"ר. אלאבה שהיא דיברה עליה. אז אין לי ברירה אלא לבדוק באמת איך הוא עובד. הייתי הרוסה לגמרי כשבעלי האהוב עזב אותי. זה היה כאילו כל העולם שלי נעלם ביגון ובכאב. אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל מבין כל מטילי הקסמים שיצרתי קשר, הוא היחיד שהשאיר בי את הרושם שאני כל כך נכון ואמין. יותר מדבריו, הוא החזיר את בעלי והגשים את כל משאלותיי. הוא נאמן עכשיו, הוא שם לב אליי, הוא מציע לי פרחים בכל יום ראשון, ולעתים קרובות אנחנו יוצאים לקולנוע ולמסעדה. בעלי בא אליי והתנצל על העוול שעשה והבטיח שלעולם לא יעשה זאת שוב. מאז הכל חזר לקדמותו. אני ומשפחתי חיים שוב יחד באושר. אני אהיה אסיר תודה לנצח שהפכתי את חיי מהגיהנום לגן עדן! אני מאמין שמי שצריך עזרה צריך לבוא אליו לעזרה. שאלוהים ימשיך להשתמש בך כדי להציל את הפרידה. כל מי שיש לו בעיות זוגיות, בעיות גירושין, מאהב אבוד או בעיות זוגיות כלשהן, ניתן לפנות אליו (dralaba3000@gmail.com). או WhatsApp/Viber him דרך +1(425) 477-2744

    השבמחק
  2. שלום לכל החברים שלי שם בחוץ, כל מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור אנשים מסוימים ואחרים אמרו שזה בלתי אפשרי. שמי שירה אליהו ואני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי, איבדתי את עבודתי ואשתי עזבה את ביתי כי לא יכולתי לדאוג לעצמי ולצרכים. משפחתי. היא והילדים שלי באותו רגע. הצלחתי תשע שנים, אף אישה לא תתמוך בי כדי לטפל בילדים. אני מנסה לשלוח מבחנים לאשתי אבל היא חוסמת אותי מלתקשר איתה אני מנסה לדבר עם החברה והמשפחה שלה אבל עדיין יודע שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה אז לכל כך הרבה חברים אבל הם עדיין לא יתקשרו אליי, עד שיש מגיע יום נאמן שלא אשכח בחיים שלי. כשפגשתי חבר ותיק שלי הסברתי את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על אדם נהדר שעוזר לו למצוא עבודה טובה בחברת קוקה קולה והוא אמר לי שהוא איות אבל אני אדם שאף פעם לא מאמין באיות אבל אני החליט לנסות את זה וד"ר אלאבה הנחה אותי והראה לי מה לעשות בשבעת הימים של ארוחת הצהריים את הכישוף. בצע את כל ההוראות ועשה מה שהוא ביקש ממני לעשות טוב. ד"ר אלאבה בטוח שהכל יעבור כשורה ואשתי תראה אותי שוב לאחר עבודה נפלאה של ד"ר אלאבה. אשתי מתקשרת אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא ממש מתגעגעת אליי והילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. היום אני מנהל חברת פרגון בארה"ב. אני ממליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, שלח אימייל אל {dralaba3000@gmail.com} הזה או ווטסאפ אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר ALABA. ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח דברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר .......

    השבמחק
  3. נפגעתי ושבורת לב כשבעיה גדולה מאוד קרתה בנישואים שלי לפני 7 חודשים, ביני לבין בעלי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להיות איתי שוב ושהוא לא אוהב אותי יותר. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדים שלי לעבור הרבה כאב. ניסיתי כל דרך אפשרית להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אבל הכל ללא הועיל. והוא אישר שהוא קיבל את ההחלטה שלו, ושהוא לא רצה לראות אותי שוב. וכך ערב אחד, כשחזרתי מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו את כל הדברים, והוא אמר לי שהדרך היחידה להחזיר את בעלי היא לבקר קוסם בשביל לחש, כי זה באמת עבד גם בשבילו. אז אף פעם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של מטיל הכישוף שהוא ביקר. (drapata4@gmail.com) אז למחרת בבוקר שלחתי דואר לכתובת שהוא נתן לי, והקוסם הבטיח לי שאקבל בעל תוך שלושה ימים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז יומיים, באופן כל כך מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע לי שהוא חוזר. כל כך מדהים!! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום, הקשר שלנו היה עכשיו חזק יותר ממה שהיה קודם, בעזרת הגלגל. לכן, אני אמליץ לך, אם יש לך בעיות, צור קשר עם DR APATA, אתה יכול גם להגיע אליו באמצעות gmail: (drapata4@gmail.com) או באמצעות WhatsApp או Viber בכתובת: (+66 81 302 8552).

    השבמחק
  4. שלום, שמי נירה שלום, ואני רוצה לחלוק את הבשורה על איך החזרתי את האהבה לשעבר שלי לעולם. הייתי הרוסה כשאהבתי עזבה אותי עבור בחורה אחרת בחודש שעבר. עם זאת, חבר הכיר לי את באבא ווייל דה ויסמן, השליח הגדול. סיפרתי על הבעיה שלי לבאבא ווייל, והסברתי איך אהבתי לשעבר עזבה אותי ואיך אני צריך עבודה בחברה גדולה. הוא הבטיח לי שהגעתי למקום הנכון, בו אקבל את משאלת ליבי ללא תופעות לוואי. הוא אמר לי מה לעשות, ואחרי שמילאה אחר ההוראות שלו, אהבתי התקשרה אליי ביומיים הבאים, והתנצלה על שעזבתי אותי קודם. שבוע לאחר מכן, החברה הרצויה שלי זימנה אותי לראיון לתפקיד המפקח. אני נרגש לשתף את העולם כיצד באבא וייל עזר לי להגשים את משאלת ליבי. באבא וייל הוא מומחה בכל מיני לחשים וקסמים טובים. אם אתה צריך עזרה כלשהי, אנא צור קשר עם באבא ווייל בכתובת babawalewiseman01@gmail.com Whatsapp: +2348136951551
    תודה לי אחר כך!

    השבמחק