יום שני, 20 ביוני 2016

Burrito חי

שני ישראלוביץ' עובדת במחלקת השיווק של בית הספר לתלמידי חו"ל באוניברסיטה העברית. שני גם חוגגת יומולדת. אז לקחנו אותה להכי חו"ל שאפשר בירושלים. נו טוב, אולי לא הכי חו"ל, אבל הכי מקסיקו. מוזמנים לקרוא מה יש לשני לספר לכם על המסעדה המקסיקנית החדשה במחנה יהודה.

"דמיין שאנחנו יושבים עכשיו במזנון באיזה כפר נופש בקנקון, מסתכלים על החול הלבן והצח והים הכחול שנפרס לפנינו" תיארתי בהתמוגגות. אבל למול עינינו ניצבו הבניינים של שוק מחניודה ואנשים עוברים ושבים אל הברים והמסעדות שהחליפו את ההמולה של הבסטות, כמעין חילופי משמרות בין השוק של היום לשוק הלילה.

התיישבנו לאכול ב"בוריטו חי", ברח' אשכול 4, מסעדה מקסיקנית בסגנון "אוכל רחוב". ברקע נשמעה מוזיקת מיינסטרים, והמקום היה גדוש באנשים, שעל פי המבטא והשפה הגיעו מרחבי העולם. מלצרית נחמדה ניגשה אלינו ושאלה באנגלית מה נרצה להזמין. לגמרי תחושה של חו"ל! 

ביקשנו את התפריט והזמנו סלט טאקו קריספי סטייק, נאצ'וס בשר, ותירס טוסטדה סטייק. מכיוון שאי אפשר בלי קצת אלכוהול, בחרתי בדאקירי קפוא בטעם תותים עם טאקילה (מסעדה מקסיקנית, אחרי הכל).

התפריט מושקע. האוכל זול.
המנות הוגשו בצורה יצירתית: סלט הטאקו הקריספי סטייק הגיע בדמות קערת טאקו מטוגנת בצורת פרח, ובתוכה הונחו הסלט, הבשר, האורז המיוחד הספרדי כששלל נקודות צבעוניות של תוספות ממלאות את הקערה הפריכה והנפלאה הזו: גוואקמולי, תירס, שעועית שחורה (התוספת המקסיקנית האולטימטיבית) ופיקו דה גאיו (סלסת עגבניות מעט חריפה).

הנאצ'וס בשר הגיע גם הוא בקערה יחד עם כל הרטבים והתוספות (בשר טחון, שעועית שחורה, גוואקמולי, פיקו דה גאיו, סלסה, תירס בגריל ושמנת צמחית. וכמובן נאצ'וס). מי שמוצא דמיון למנה של סלט הטאקו, לא יטעה... מנת התירס טוסטדה סטייק לא אכזבה גם היא. מדובר על שתי טורטיות קלויות (ללא גלוטן!) וטעימות, עליהן היו מונחות התוספות: בשר, גוואקמולי, שעועית שחורה, סלסה, שמנת צמחית, אורז ספרדי, תירס קלוי וחסה. המנות היו טעימות, והמשחק במרקמים של הטורטייה הפריכה עם הרטבים, הבשר והתירס היה מעניין ומרגש. כל ביס שעלה על המזלג, הביא איתו טעמים מפתיעים וחדשים, כמו יצירת אומנות מקסיקנית אמיתית.

למען הסר ספק: זה לא שהטאקו קטן כמו שהדאקירי ענק...
הדאקירי היה מרענן, היחס בין כמות הברד-תותים לטאקילה היה מדויק. הוא הוגש בכוס גדולה (חד פעמית) עם קש ומטרייה חמודה ואדומה. גם כלי האוכל האחרים הוגשו בכלים חד פעמיים (צלחות, מזלגות וכוסות המים). 

לקינוח, הזמנו צ'ורוס, סופגניות מקסיקניות דקות מצופות קינמון וסוכר עם סירופ שוקולד. מנה במיוחד לחובבים הגדולים של קינמון וסוכר, והרבה מהם. הקינוח השני שהזמנו היה צ'ימינצ'נגה בננה, טורטייה קריספית ממולאת בבננה ורוטב שוקולד, שהגיעה עם נר נעוץ במרכזה לכבוד יום הולדתי שחל באותו שבוע. הטורטייה הייתה נפלאה (כי בעיניי, שילוב של שוקולד ובננה עם משהו מטוגן- זה המתכון לניצחון).

צ'ימיצ'נגה!
אז אם מתחשק לכם לצאת לאכול במקום טרנדי, לא יקר, בסביבה ירושלמית אותנטית עם אווירה של חו"ל ובניחוח מקסיקני, בוריטו חי זה המקום בשבילכם. Adiós!  


לדף הפייסבוק של המקום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה