יום חמישי, 7 בנובמבר 2019

בירתנו

ארוחה ויקינגית ראשונה אי פעם בבירתנו, מרכז הבירה הירושלמי. נשמע כמו הזדמנות נהדרת לביקור. מי מחבריי נראה כמו ויקינג? רועי מונין! ירושלמי דור תשיעי, מנכ״ל Made in JLM, שיחד עם הקרן לירושלים מגייסים כספים לטובת קהילות שתורמות לפיתוח הכלכלי של העיר.

״ארוחה ויקינגית״. אני לא זוכר מה עדי כתב לפני או אחרי, אבל עניתי כן. הגענו בזמן. עדי חנה בחנייה הסודית האהובה עליו בעיר. אני באתי ברגל, סיימתי שיחת טלפון ונכנסתי. המקום - מואר עם אווירה חמה. ״בירתנו - מרכז הבירה הירושלמי״. זה שעוברים לידו ברחוב הלל. אורות צבעוניים משתקפים מבקבוקי הבירות. באמצע שולחן עץ גדול עם עדי ואנשים שמעולם לא פגשתי, אבל אני מיד מחבב.

ויקינגים, תמונת אילוסטרציה (צילום: ולריה לוצ'נזוב הצמחונית)

החוויה
״אתם תרצו לשים סינר״, ״תשטפו ידיים״ ו״תיזהרו, הגרזן חד״ הם חלק מהמשפטים ששמענו מהבעלים ליאון שוורץ ב-5 הדקות הראשונות. האנשים כאן רציניים לגבי האוכל, והאוכל אולי רציני יותר מהאנשים. עוד לא עברו 10 דקות ועל השולחן כבר 2 עופות, לחם ביתי, ירקות מבושלים, תפוחי אדמה בנייר כסף. מישהו כאן התכונן לזה שנבוא רעבים. בירה ומשהו שנקרא תמד - יין דבש. אין סכו״ם. מתחילים לפרק ואני מאתגר את עצמי להשאיר יד אחת נקייה בשביל לצלם. זה לא יחזיק.

וזה למה קוראים למקום בירתנו

הכל טעים ברמות לא הגיוניות ואנחנו רק במנה השנייה. משהו בלקרוע את האוכל בידיים מוציא את האושר מאנשים, וגם קצת צעקות. מעלים תמונות לסטורי, השולחן מלא עצמות. זו לא ארוחה לצמחונים, ובפייסבוק כבר יש תגובות. לפי Vogue, דיאטת ויקינגים זה ה-Paleo החדש. שזה מעולה כי עדי בדיוק ניצח את המשקל, ואני בעליה של אחרי החגים. אני לא מעודד להמשיך באכילת יתר גם אחרי החגים, אבל אם שמתם כובע עם קרניים צריך להיות מותר לכם לעשות מה שאתם רוצים.

Cut the bull

השף הבטיח "רק" 6 סוגי בשרים, אבל הקטע של ויקינגים זה לא לספור, ואנחנו אחרי קצת יותר מדי תמד ספרנו 10 מנות בשר לפחות. עוף, הודו, שפונדרה, אסאדו ואווז. מתוק, חריף, מעושן, עולה באש, ומנות אחרונות בטעם של מוגזם - כי כולנו כבר בקושי זזים.

קינוח. לא מה שחשבתם.

פסק הדין
ארוחת הויקינגים של ״בירתנו״ היא חוויה חברתית אותנטית, מלאה בכיף ואושר, עולה על הציפיות, מצדיקה כל שקל ומפנקת, שבאמת אכפת לה שתיהנו. גם בעידן הפאפאגאיו, בו הישרדות בעולם האוכל היא משחק של מירוץ לתחתית בין רשתות ״קופי פייסט״ שמזכירות משהו שפעם היה מגניב. כאן לא תמצאו העמסות פחמימות והארכה של זמני המתנה בין מנות בתקווה לחסוך. מעבר לאוכל והאלכוהול המשובחים בכמויות לא הגיוניות, הקסם האמיתי של בירתנו הוא טעם, נשמה ושמחת חיים. בעלים ירושלמים שאוהבים מה שהם עושים, עם רצון לשמח, ולתת משהו שונה, טבעי, נטול פוזות ומגניב. ובעצם, למה בכלל להקים עסק אוכל אם לא מהמקום הזה?

Its burning man hallelujah

בירתנו
ארוחת הוויקינגים מתוכננת להפוך למסורת של יום חמישי האחרון לכל חודש (פה תוכלו למצוא את פרטי האירועים הקרובים). בין לבין צפויים עוד הרבה ניסויים של בשר ובירה. עם שף הבשרים חדש לוי ליין, בירתנו מלאה בבירות מקוריות ומקומיות, ומשקאות מיוחדים, עם תפריט מנות ליומיום, ובעיקר, אנשים ששווה לבקר ויעשו לכם שמח. אם אתם לא אוכלים בשר, בואו בשביל לשתות. אם אתם לא שותים, בואו בשביל האנשים. מומלץ מאוד, במיוחד עם חברים.

סוף דבר

לאתר המסעדה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה