יום ראשון, 7 באפריל 2019

פיירוז

גם לירושלמים מגיע ליהנות ממטעמי המטבח הלבנוני. בדיוק לשם כך נפתחה לאחרונה מסעדת פיירוז בליבה של שכונת עין כרם.

הסתיו האחרון הביא עמו לירושלים בשורה מרעננת: מסעדה לבנונית חדשה בליבה של שכונת עין כרם. אין שם מתאים יותר למסעדה לבנונית שמבקשת להביא לירושלים את החוויות הנעימות והטעימות של שכנתנו הצפונית, מאשר שמה של הזמרת הנערצת פיירוז.

סיפורה של מסעדת פיירוז שנפתחה בעין כרם לפני כחצי שנה, הוא האווירה הנעימה שהיא משרה על מבקריה. החל מהמגוון הקולינרי העשיר של המקום, דרך העיצוב המושקע ועד פס הקול המוזיקלי של המקום. מעת לעת מארחת המסעדה הופעות חיות. שווה לכם לעקוב ולבדוק מתי. באמצע השבוע המקום משרה תחושה של בית ופוקדים אותו תושבים רבים מהסביבה. לעומת זאת, בסופי שבוע, אז פוקדים את עין כרם מבקרים רבים, רצוי מאד להזמין מקום מראש.

כך בונים אווירה!

עם כל הכבוד לאווירה, ויש כבוד, למסעדה הולכים קודם כל כדי לאכול. למסעדת פיירוז יש בהחלט מה להציע בגזרה הקולינרית, למרות התחרות הטבעית עם מגוון המסעדות בעין כרם.

את הארוחה בפיירוז מומלץ מאד לפתוח עם הסלטים הטריים המוכנים במקום. אנחנו עפנו במיוחד על סלט החצילים במיונז עם מרכיב סודי (הימור שלנו: סילאן), הסלק האדום מועשר בחתיכות תפוח ואננס, בטטה עם שומשום והקישואים בסומק. כדורי הפלאפל הטריים ולצידם כדורי גבינת הלאבנה העשירו את החוויה עוד יותר.

תכירו את ענבל, שועלית קולינריה ירושלמית

אחרי פתיחה כזו, מי יכול היה להסתכל על התפריט העשיר של מנות הפתיחה (שכלל טאבולה, רול דרוזי ממולא בשר טחון, סלט פאטוש וחומוס עם תוספות עשירות)? עברנו ישר לעיקריות. גם באגף זה התפריט היה מאד מגוון: החל ממגוון שיפודי בשר (ביניהם פרגית, כבד, הודו, שקדי עגל) על הגריל, דרך נתחים וסטייקים שונים, ועד מבחר דגים טריים. לכל אלה אפשר להוסיף את המיוחדים של פרדי, השף והבעלים של המקום: מקלובה ערבית, מעורב ירושלמי, אורז אפגני וסינייה בטחינה. זה המקום לציין שהמקום גם מאד ידידותי למשפחות עם ילדים, להם הוא מציע שניצלונים, נקניקיות והמבורגר במחירים מאד סבירים.

ענבל, שותפתי לחוויה הקולינרית, הלכה על שיפודי קבב עם צנוברים ושומן כבש, ואני בחרתי את הלברק שהגיע שלם, פתוח ומתובל בשום ולימון. את הצ'יפס ויתר התוספות שהוגשו לצד המנות העיקריות כבר לא הצלחנו לסיים. לאור זאת, החלטנו גם לוותר על הזמנת הקינוח, למרות התפריט המפתה שהציע בין היתר גם כנאפה רותחת ובקלוואה מקומית.

מכירים את הקטע הזה שאתם מגיעים למנה העיקרית שבעים לחלוטין?

יש לנו עוד סיבה לחזור...


פורסם במקור באתר רול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה