יום רביעי, 2 במאי 2018

קינג ג'ורג'

יאיר כוכב, כשמו כן הוא, הוא כוכב מלא אור. ובכוכב הזה, זכתה ירושלים, כשיאיר בחר להקים בשוק את תחריר, בר תרבות מזרחית. היום התחריר הוא כבר מותג הפקות מצליח, ולי הקטן יש את הזכות לארח את יאיר הגדול באחד המקומות האהובים עליי בעיר: הקינג ג'ורג'. לא הרחוב. המסעדה.

פנינה טעימה ונעימה במיוחד מסתתרת בתוך הסינמה סיטי. גם אם אתם ממדירי הרגליים מהמתחם, אל תוותרו על חוויה קולינרית מפתיעה ומשתלמת בקינג ג׳ורג׳. ככה הקקופוניה הרעשנית של הסינמה סיטי פוגשת את האקלקטיות המשובחת של הקינג ג׳ורג׳.

״אתה רעב משמע אתה קיים״ חשבתי לעצמי ואז קיבלתי הודעה מעדי. חבל שלא חשבתי על מיליון דולר, הרהרתי לעצמי. בדרך עדי כותב לי ״נולדנו רעבים!״ השבתי לו ״רעב זה אופי״ וכך התחיל לו ערב טעים ומשביע במיוחד.

היכן יש עוד מסעדות איכותיות עם מחירים כאלה?
זה היה יום ראשון בשבוע והמקום היה די מלא, סימן ראשון לכך שמשהו טוב קורה כאן. נתחיל מהסוף, זאת מסעדה עם יחס מחיר-תמורה מהטובים והמשתלמים ביותר שפגשתי. כל חלקי התפריט, החל מהמנות הראשונות וכלה בעיקריות ובספיישלים, עונים על אותה הגדרת מחיר לכל כותרת. דבר שמפשט מאוד את החוויה של בחירת המנות, בייחוד למי שבא עם תקציב ידוע מראש לארוחה. אבל יותר חשוב, כל המנות גדולות ומשביעות, מעוצבות בטוב טעם והכי חשוב מאוד טעימות.

אז מה אוכלים פה בעצם? אגיד לכם דוגרי: הכל! אוכלים כאן כל מה שטעים. לא חשוב מהיכן מוצאו הקולינרי ולאיזה מטבח הוא משתייך. קינג ג׳ורג׳ היא מסעדה אקלקטית לחלוטין. תוכלו למצוא כאן מטעמים מכל דרך המשי. מאסיה הרחוקה, דרך המזרח התיכון ועד איטליה. כמובן שגם ארצות הברית על המפה עם תפריט בורגרים מפתה במיוחד.

חציל בלאדי, 2 קוקטיילים וסמרטפון
התיישבנו ובחרנו כמה מנות: מרגז מרוקאי, חציל בלאדי, לחמג׳ון, הכבדים של קינג ג׳ורג׳ ומהספיישלים: תבשיל אסאדו בירקות שורש. בנוסף 2 קוקטיילים ולקינוח: צ׳ורוס ואיזו פצצת שוקולד בצורת עוגה. מה אגיד לכם? הכל היה מאוד טעים, ההגשה הייתה מוקפדת ומעניינת והשירות טוב.

הערותיי היחידות נוגעות לדיוק של המנות. דבר מקובל במסעדות בעלות אופי קולינרי-אקלקטי הוא קצת להוציא את המנה המסורתית מההקשר שלה. באופן פחות חיובי זה בא בלחמג׳ון שפשוט הוגש כפיצה עם בשר, שזאת אולי דרך נחמדה לשכנע ילדים לאכול בשר אבל זה ממש לא לחמג׳ון. הבצק היה לא נכון במרקם שלו והבשר טעים אבל לא עונה על הגדרות התבלון הנכונות למנה. אותה הוצאה מההקשר באה בצורה חיובית בהגשה של המרגז, שהיו מיני נקניקיות משופדות על מצע מעולה של פיתה וסלט עגבניות וכל טוב ובאופן דומה בחציל הבלאדי עם שלל התוספות המרעננות.

הכבדים של קינג ג׳ורג׳, מנה בהחלט מוצלחת עם קריצה למשמעות נוספת. נהוג לחשוב שהקינג ג׳ורג׳ היא מסעדה של כבדים, יענו ערסים. מעבר לתחושה המעצבנת שהסטיגמה הזאת מעלה בי, הרי שלקרוא למנה הזאת כך זה גאוני. המנה עצמה עשירה ומוגשת על מצע פירה משובח, הכבדים עשויים במידה הנכונה והרוטב טעים מאוד.

כבד. לא לערסים בלבד.
וגם מילה על העיצוב, כי אתם יודעים… אוכל טוב זה חשוב אבל מסעדה זה לא רק אוכל. גם כאן, אני בוחר לשבח את הקינג ג׳ורג׳ על הקו עיצובי האקלקטי. כמו באוכל זה נראה. נראה שכמסעדה זאת אוירה והעיצוב חשוב לא פחות.

תהנו!


לדף הפייסבוק של הסניף הירושלמי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה