יום רביעי, 17 באפריל 2013

בבית קפה


אלינה שקולניקוב, מתוקה וקומפקטית שכמותה, לקחה אותנו למקום הכי מתוק וקומפקטי בירושלים (ובעולם!). מתוק מצידה.

כל ירושלמי מצוי יודע שהקינוח הכי טוב בעיר הוא בבט (ובאופן רשמי: בבית קפה) ואז מה שקוראים לזה כבר למעלה משנה הוופל של דובה. נכון, לא חסרים וופל ברים ומסעדות שמגישות בין היתר וופל בירושלים א-ב-ל הוופל של דובה כבר שנים עוסק במה שאני מגדירה כ"אומנות הוופל". המקום פועל על טהרת הוופל לבדו ויש להודות כי הוא אכן טהור!

מבחינתי הליכה לוופל של דובה יכולה להיות גם ארוחת צהריים וגם הקינוח שכן לא כל האופציות לגמרי מתוקות. כך למשל לטובת הפוסט הנ"ל אכלתי לארוחת צהריים חצי וופל עם שמנת חמוצה ורסק תפוחים וקינחתי עם חצי וופל של קרם וניל ותותים (שלשמחתי זו בדיוק העונה שלהם).

איך בוחרים מיקס שכזה? חלק מהכיף בוופל של דובה הוא שאפשר לשלב הכל עם הכל בתפריט ולחלק לשני חצאים ככה שכל חצי וופל הוא חוויה קולינארית בשל עצמה. הרעיון פשוט – בוחרים בסיס (קרם קפה, קרם וניל, קרם ערמונים, קרם חמאה וכו) ואפשר להוסיף לזה תוספת מעל (תותים, סוכריות ריסיס פיסיס ועוד) ויש כמובן שילובים קבועים כמו השילוב האהוב עלי – שמנת חמוצה ורסק תפוחים. מי שלא יודע מאיפה להתחיל ואיך לבחור לבד יוכל להתייעץ כמובן עם הטבחים (בעלי כיסוי הראש המגניב) או עם לוח ההמלצות. 



למה כדאי לשים לב –
1.      מבצעים – לא צריך להיות חבר מועדון כדי לקבל מבצעים שווים. מדי חודש אנשים מקופחי מבצעים זוכרים למבצע משלהם. כך לדוגמא אני לפני חודשיים קיבלתי שוט שוקו חם (שווה בטרוף) כחלק ממבצע לאנשים שהופיעו בטלוויזיה (והצליחו להוכיח את זה). בנוסף, הצגה של כרטיס סטודנט בתוקף מקנה תוספת אקסטרה (בקנייה של 2 וופלים).
2.      שאלות נפוצות – לפי תיאוריית לכל שאלה תשובה, לכל השאלות הנפוצות ביותר בוופל של דובה יש תשובות מוכנות מראש. בצורה כזאת אתם לא צריכים לשאול כלום החל ממה גודל הוופל? מה הכי טעים? ומתי יש תותים? וכלה בהאם יש למי מאנשי הצוות בן/בת זוג? התשובה דרך אגב היא שהם מורמונים ונשואים אחד לשני.
3.      קיר הציורים האגדי – אם בא לכם להרגיש פיקסו לרגע ולמצב את הכישרון האומנותי שלכם במרכז העולם (שהרי ידוע שירושלים היא מרכז העולם) תוכלו ליצור את יצירת המופת שלכם, בהתאם לנושא החודשי, ולשתף אותו על הקיר (הלא וירטואלי) של המקום.
4.      כוסות הטיפים – יש המון כוסות לטיפים במקום וכל אחת יחידה ומיוחדת. הן כל כך מושקעות ויצירתיות שממש עושה חשק להשאיר טיפ. אני אישית הכי אוהבת את רשת הכדורסל המיניאטורית.   
5.      עם ובלי קשר – המקום כשר ומטיבי ראות ישימו לב שעל תעודת הכשרות יש הפנייה ליצירת קשר עם המכשירים בפייסבוק.

האכזבה היחידה שלי (ככה זה כשאתה שנים הולך לאותו מקום – אתה יכול להתמרמר על מה שהיה פעם) היא שהפסיקו להגיש במקום סיידר אגסים חם.

בסולם של מ-1 עד 10, הרצון לחזור שוב ושוב ושוב שלי הוופל של דובה מקבל 12. הסיבה שאין תמונה של וופל בתמונות המצ"ב היא כי אכלתי אותו כל כך מהר שלא הספקתי לצלם.

תגובה 1:

  1. Well, you're in luck! Here's a photo I took just couple of months ago:
    http://instagram.com/p/Wu8gSYMtQe/

    השבמחק